visie.jpgHet is blijkbaar de visie (Structuurvisie deel 2, pag 64/65) van de gemeente Zevenaaar om van het huidige station een fiets/bus/trein hub te maken en van station Zevenaar Oost een P+R auto/trein hub. Er wordt zelfs voorgesteld om de trein-overwegen Stationsplein en Molenstraat op te heffen. Dat is nog eens een echte visie en daar zal iedereen die ten zuiden van de spoorlijn woont ook (niet) blij mee zijn. Daarna volstrekt geisoleerd, alleen met de fiets of te voet naar "de stad". Ik neem dan maar aan dat er fiets-voetgangers-bruggetjes komen want de Betuwe-lijn-tunnel ligt er immers nog tussen. 

In dezelfde structuurvisie (deel 3) stelt de gemeente trots dat: " Oudere wijken, zoals de stationsbuurt en het Grieth in Zevenaar, zijn gevitaliseerd. Oorspronkelijke karakteristieke waarden zijn behouden." Blijkbaar vind de gemeente het fijn dat de oorspronkelijke architectuur en cultuur in deze gebieden blijven uitstralen wat Zevenaar is en wil zijn: een moderne stad met historie.

Het is daarom onwerkelijk dat de gemeente Zevanaar haar visie geweld wil aandoen door deze klassiek Zevenaarse architectuur en cultuur te molesteren. Een nieuw 3-hoog flatgebouw te midden in dit "karakteristieke beeld" is in deze zeer bedenkelijk, eigenlijk een beetje lachwekkend.

Ten overvloede zegt de visie (deel 4) dat : "Vooral in het centrum en in Zevenaar West voelen inwoners zich onveiliger dan in de rest van de gemeente. Daarnaast is extra aandacht voor het uitgaans- en het stationsgebied."

Hoe kan het nu dat de gemeente Zevenaar na blijkbaar zorgvuldige analyse op aspecten zoals archtitectuur, cultuur, veiligheid, historie en toekomst, alsnog concludeert dat een flat met een snackbar in een groene woonwijk past?

Onbegrijpelijk,