vanuit_drone_oost_parkeren.jpgDe extra parkeeroverlast in de toch al overbelaste stationswijk als gevolg van de komst van 7 nieuwe voordeuren en ook nog horeca is "simpel" opgelost door dan maar tegen de tuinen van de omwonenden een soort extra openbaar parkeerterrein te maken.

Procedureel helemaal correct want de auto's zijn immers van de straat en er is met het Parapluplan Parkeren Zevenaar in de hand goed geteld.vanuit_drone_top_parkeren.jpg

Het is schrijnend hoe politiek Zevenaar zich verschuilt achter regels en procedures zonder zich ook maar iets aan te trekken van de werkelijke consequenties. Voor de omwonenden, voor het aanzien van de omgeving, voor de waarde van de belendende panden en nota bene ook nog voor de nieuwe bewoners zelf.

Extra pijnlijk is dan dat wethouder Winters wel in de Gelderlander laat optekenen dat hij zelf geen auto's voor de deur wil hebben:

"Moet het hekwerk voor het gemeentehuis bijvoorbeeld blijven staan of mag het weg?  Er kan een fraai plein komen, denkt wethouder Hans Winters. Hij wil af van het blik voor het gemeentehuis. ,,Als straks Hal12 is geopend, wil je zeker die auto's niet voor de deur”."

De rest van Zevenaar moet het volgens de regels doen.

 

De onderstaande impressie laat een gewone doordeweekse dag zien met het beoogde pand volgens het huidige plan. De gele auto's zijn hoofdzakelijk van forensen (68 plaatsen), de rode auto's (nog eens 12) op het nieuw geplande privé parkeerterrein rondom de flat. Let wel, al deze auto's komen bovenop het aantal wat al langs het spoor wordt gaparkeerd (101).

Langs het hele traject vanaf Westervoort tot en met Winterswijk, is er geen enkel treinstation waar de auto's op deze manier met dit volume een woonwijk in worden geduwd. Parkeerbeleid en Ruimtelijke Ordening in Zevenaar op zijn best.